Waarom zou je bloggen over je vak? (infographic)

Waarom bloggen?

Jouw kennis is de kracht van je werk, je bedrijf of het merk waarvoor je werkzaam bent.

Waarom bloggen over je werk infographic

  • Bewijs

Jouw kennis kan worden omgezet naar inspirerende, relevante en prikkelende content voor klanten, prospects en sollicitanten. Denk daarbij aan Blogs, Infographics en Video’s.

  • Delen

Je kunt deze content promoten via verschillende expertgroepen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Daar kan worden gediscussieerd over jouw blog, infographic of video. Ook kunnen mensen in jouw netwerk de content delen met hun netwerk of promoten via andere online kanalen.

  • Verkopen

Goede content wordt gedeeld door een groot netwerk. Mensen hebben minder vertrouwen in advertenties, sales en bedrijven. Hun eigen netwerk vertrouwen ze juist wel. Door dat netwerk te gebruiken om content te verspreiden, plaats jij jezelf op een podium.

  • Oogsten

Wanneer jouw content wordt gedeeld, heeft het zichzelf verkocht via het netwerk. Nu is het tijd om te oogsten! Dat doe je door te monitoren waar jouw bijdrage opduikt en door proactief deel te nemen aan discussies op social media. Zo kun je leads genereren en jouw (sociale) netwerk uitbreiden.

Is jouw blog een hit? Dan zullen geïnteresseerden zelf contact met jou opnemen voor meer informatie of een afspraak.

Vragen of feedback?

Heb je vragen of feedback over het ontwikkelen van content, het toepassen van digitale communicatie of deze blog? Laat dan hieronder je reactie achter.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s